En hand håller en smartphone som visar en app från
Mobiltelefon som visar kundappen

Tillgänglighet kundapp

Vi på Borgholm Energi står bakom den här mobila applikationen och vi vill att så många som möjligt ska kunna använda den. På den här sidan beskrivs hur vår kundapp uppfyller lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, eventuella kända tillgänglighetsproblem och hur du kan rapportera brister till oss så att vi kan åtgärda dem.

Hur tillgänglig är den mobila applikationen?

Vi är medvetna om att delar av kundappen inte är helt tillgänglig enligt alla kriterier i WCAG. Vi arbetar löpande med att förbättra vår tillgänglighet. Kundappen är delvis förenlig med lagen om tillgänglighet till digital offentlig service, på grund av de brister som beskrivs nedan.

Innehåll som inte är tillgängligt

  • Det kan finnas bilder som saknar tillräcklig beskrivning.
  • Funktionen uppläsning av text i nyheter och sidor kan saknas.
  • Funktionen uppläsning av bildbeskrivningar i nyheter kan saknas.
  • Funktionen att läsa i liggande format saknas.
  • Stöd till synhjälpmedel saknas.
  • Stöd till användning av extern tangentbord saknas.

Innehållet som inte är tillgänglig planerar vi att åtgärda löpande utan inbördes ordning.

Hur vi testat webbplatsens tillgänglighet

Vi har gjort intern testning samt att vår leverantör delvis har granskat kundappen utifrån WCAG 2.2 AA.

Vad kan du göra om du inte kan använda delar av den mobila applikationen?

Om du behöver innehåll från kundappen som inte är tillgängligt för dig, kan du eventuellt nå informationen på vår webbplats. Om du inte hittar informationen du söker eller om det inte är tillgänglig för dig även på webbplatsen kan du skicka ett meddelande till vår kundservice så hjälper vi dig. Du når oss via e-post på info@borgholmenergi.se eller telefon på 0485-883 00. Vår målsättning är att svara inom 2 arbetsdagar.

Rapportera brister i den mobila applikationens tillgänglighet

Vi strävar hela tiden efter att förbättra kundappens tillgänglighet. Om du upptäcker problem, upplever brister eller på något sätt hindras från att ta del av vår digitala service önskar vi att du meddelar oss om det. Det gör du genom att skicka ett e-postmeddelande till kommunikation@borgholmenergi.se.

Tillsyn

Myndigheten för digital förvaltning, Digg, har ansvaret för tillsyn över lagen om tillgänglighet till digital offentlig service. Du kan anmäla till Digg om du tycker att vår digitala service har brister i tillgänglighet. Du kan också anmäla till Digg om du tycker att vår bedömning av vad som är oskäligt betungande ska granskas, om du tycker att vår tillgänglighetsredogörelse har brister eller om du tycker att vi inte har hanterat din begäran om tillgängliggörande korrekt.

Öppna menyn
(0) Pågående driftstörningar