En kvinna i vit skjorta skriver under ett dokument vid en disk och samtalar med två andra. Bredvid syns en stämpel med texten
Personal som hjälper kund. Emblem med texten: Mycket väl godkänd kundnöjdhet 2025

Resultat kundundersökning 2025

Under januari och februari 2025 genomförde vi en kundundersökning som mäter kundnöjdhet och det är med glädje vi tar emot vårt betyg Mycket väl godkänt. Stort tack till er som medverkat och hjälper oss att utvecklas till det bättre.

– Bra, Fungerar, Pålitligt, Serviceinriktade, Nöjd, Lokalt, Problemfritt, Tillmötesgående är några av de ord våra kunder väljer när de ska beskriva oss med ett ord.

Resultatet visar att vi har styrkor när det gäller leveranssäkerhet, bemötande, tillgänglighet, kompetens och tydlighet. Även kundappen, hemsidan och Mina sidor har visat goda resultat i undersökningen. Men vi har också fått underlag att jobba med för att förbättra oss. Det är ett arbete som ständigt pågår och som kommer att fortsätta för att du som kund ska få den allra bästa upplevelsen av Borgholm Energi som du kan få.

Blev du inte kontaktad men känner att du har synpunkter till oss så kan du alltid fylla i formuläret som finns här: Lämna synpunkter till oss – Borgholm Energi  – vi är tacksamma för all feedback.

Stort och varmt tack för att du hjälper oss att bli bättre!

Hur fungerar undersökningen?

Vid våra kundnöjdhetsundersökningar blir slumpmässigt valda personer från vårt kundregister uppringda för en kort intervju med frågor angående Borgholm Energi. Vår samarbetspartner för dessa undersökningar är Supportföretaget TMJ Group AB som är specialister inom energibranschens samtliga affärsområden (Elnät, Elhandel, Fjärrvärme, Bredband, Renhållning, VA, Fordonsgas, Gata/Park och Fastigheter) och som regelbundet genomför kundnöjdhetsundersökningar inom energibranschen.

Det ställs höga krav på oss som energibolag, vilket bland annat innebär att vi måste följa upp och förbättra de utvecklingsområden som kommer av undersökningens genomförande. Genom regelbundna kundnöjdhetsundersökningar kan vi se till att du som kund hamnar i fokus för vår utveckling.

Du kan känna dig trygg med att alla synpunkter som inkommer genom dessa studier framförs till vår organisation, ledningsgrupp, styrelse och personal för direkt implementering i vårt utvecklingsarbete. Trots att du som kund är anonym i undersökningens genomförande kan vi på ett innovativt sätt ta del av dina tankar och önskemål.

Så mäts resultatet

Nöjdhetsindex baseras på 10 för kunden viktiga nöjdhetsfrågor och presenteras övergripande i ett nöjdhetsindex på skalan 0-100. Detta nöjdhetsindex är ett s.k. dynamiskt index vilket kontinuerligt uppdateras vartefter nya mätningar uppdateras. Idag genomför ett 70-tal energibolag Supportföretagets kundnöjdhetsundersökningar varvid benchmarking och jämförelser på ett flertal områden är möjliga. Av respekt för de företag som erhåller lägre värden i nöjdhetsindex offentliggör Supportföretaget aldrig ett enskilt företags nöjdhetsindex. Varje företag kan själva välja att berätta om och/- eller visa sitt erhållna nöjdhetsindex.

Nöjdhetsemblem delas ut enligt nedan erhållna indexvärden:

Nöjdhetsindex   50-65 = Godkänd

Nöjdhetsindex   >65-75 = Väl godkänd

Nöjdhetsindex   >75 = Mycket väl godkänd

Nöjdhetsindex = Bäst, erhålls av det företag som i nämnd studie nått allra högst nöjdhetsindex av samtliga deltagande företag.

För mer information om Supportföretagets Energibolagsindex, kontakta: Tove Åkerman-Stenman, tove@supportforetaget.se

Öppna menyn
(0) Pågående driftstörningar